preloader

Cum să consumăm fructele încât să nu ne îngrașă sau baloneze?

S-a dus și vara această, cu vacanțe cu tot! Deși cam capricioasă, sunt convinsă că ați reușit să bifați destul de multe din locurile pe care ați vrut să le vedeți și lucrurile pe care trebuia neapărat să le faceți. Însă, ne place sau nu, Back to Business sau to school, depinde de fiecare! ☺

Îngrașă sau nu fructele? Este o discuție ce provoacă multe controverse! Dar, ce-ai zice dacă ai răspunde TU la aceasta intrebare? Noi îți dăm informațiile de care ai nevoie pentru a lua singur decizia!

Testează! Oricum ne supunem zilnic organismul la teste! Atâta timp cât ne-am născut o specie frugivora, nu văd unde este pericolul să încerc. „Am mâncat un măr și m-am balonat de nu mai pot! Sa nu mai aud de fructe! Nu-mi fac bine!” Fii sincer! De câte ori nu ai reacționat așa?
Dar, am o veste pentru tine: de data aceasta, NU mărul a fost de vina (daca nu cumva ai probleme digestive). Poți să-ți amintești CÂND ai consumat mărul? În ce moment al zilei? Cred ca intuiesc răspunsul… după masă, eventual și una copioasă. 🙂

1. Fructele NU ingrasa, NU baloneaza , dacă ținem cont de câteva reguli esentiale!

Haide să vedem care sunt beneficiile acestora!

Așa cum am mai spus, suntem o specie frugivora. Pâna să descoperim carnea, ne-am hrănit cu fructe, semințe, rădăcini. Ce poate fi mai convingător decât acest lucru! Ele abundă în vitamine, enzime, fibre solubile! Sunt sațioase și energizante!
Dar cum facem să beneficiem de toate aceste calități ale fructelor, astfel încât, consumul lor sa nu genereze balonare?

Fructele se consuma dimineața, PE STOMACUL GOL și bine mestecate!  Am și argumentul: Fructele se digera în intestinul subțire. Ca sa ajungă acolo, drumul lor trebuie sa fie liber. Este foarte important să mesteci bine, pentru că, digerarea lor începe din cavitatea bucală.

De ce apare balonarea? Dacă în stomac mai este mancare nedigerata, fructele vor fermenta si ne vor balona.

Ce facem cu FRUCTOZA, mărul discordiei între specialistii in n utritie?

Trebuie sa lămurim un lucru. Fructoza din fructe este, de fapt, LEVULOZA – are aceeași structura chimica. Diferenta dintre ele este că, cea din urma, se eliberează treptat în intestin, este naturala, spre deosebire de fructoză concentrata care este un zahăr creat de om, ce se procesează în ficat.

2. Fructele ne energizează!

Fructele se digera rapid! Dacă pentru o masa la care ai consumat carne digestia se face în 4-6 ore, află că, fructele se digera in 30 minute, maxim o ora (este important tipul fructului și cum il mesteci). În acest caz, organismul se concentrează pe detoxifiere și nu pe digestie. Poți înlocui cafeaua de dimineață, care iti da o energie pe moment, cu un fruct care îți oferă energie pentru mai mult timp. Incearcă! Nu te costa nimic! Mănâncă fructe pana la pranz, oricate, oricum!
Nu uita de paharul de apă!
Un suc de fructe, se digera în 15 minute. Acesta este și principiul consumului de sucuri pe care îl promovăm în programul DetoxDelivery. Vezi mai multe despre program aici.

3. Fructele ajuta la detoxifierea organismului!

Spuneam mai devreme despre un beneficiu al fructelor: sunt bogate în fibre solubile. Acestea au un rol foarte important în sistemul digestiv. Odată ajunse în organism, lărgesc aria de absorbție a nutrienților , hrănesc flora intestinală și ajuta la eliminarea toxinelor. Conform specialistilor, în intervalul orar 4.00 – 12 .00 AM, organismul este în proces de detoxifiere, astfel încât, este indicat consumul fructelor. Intestinul nu depune mult efort pentru digestie ci se concentrează pe detoxifiere.

4. Cum este bine sa combinam fructele atunci cand le consumăm?

Ideal este sa mananci monofruct. Poți să începi cu un măr, mai tarziu o para, apoi afine. Încearcă să consumi fructe de sezon. Dacă îți place, mixeaza-ti 2-4 tipuri de fructe. Poți încearcă o salată care îți aduce multă energie, dacă nu ai probleme gastrice. Sau, le poți combina într-un smoothie cu verdeata, pudra de spirulina și seminte hidratate. Vei avea grasimi, proteina si carbohidrati.

Combina fructele pe grupuri de acidități:

  • fructe dulci – nu conțin acizi, ex.: banana, pepenele galben și roșu, prunele, curmale
  • semi-acide – prezența scăzută a acizilor, ex.: mărul verde, capsuni, mure, caise, fructe de pădure
  • acide – bogate in acid citric, ex.: lamai, portocale, grapefruit, ananas, mandarine, kiwi

Poți combina fructe dulci cu semi-acide, semi-acide cu acide. Ai libertatea de a încerca, organismul tău va da verdictul!

Recomandarea noastra este sa le consumi dimineata, pe stomacul gol!

Tine mine: Metabolismul tău te ingrasa, NU fructele!

Detoxifierea te ajuta sa elimini toxinele și să-ți alimentezi celulele cu nutrienți și vitamine, dar reprezinta doar primul pas în reglarea metabolismului. Trebuie sustinuta cu o alimentatie sanatoasa, odihna si miscare in aer liber!

Toate acestea te ajuta sa ai o viata echilibrata!

Ai mare grijă de sănătatea ta și a celor din jur.

Cu mult drag, Corina Dascălu, nutriționistul tău în cea mai sănătoasă aventură.

Spune-ne opinia ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *