preloader

 EFECTELE (DESPRE CARE NU ȘTIAI) PE
CARE LE AU LACTATELE ASUPRA NOASTRĂ

PROVENIENȚA PRODUSELOR LACTATE

Majoritatea din noi consideră că laptele de vacă este esențial în dieta umană, ceea ce nu e de mirare atât timp cât industria lactatelor a creat și promovează în continuarea imaginea că produsele lactate sunt unele sănătoase și indispensabile dezvoltării umane.

În realitate, însă, există o serie de riscuri pentru sănătate asociate consumului de lactate.

Grăsimile saturate, proteinele animale, colesterolul, hormonii și factorii de creștere pe care le conțin produsele lactate sunt legate de o gamă largă de boli.

Niciun animal de pe planetă, cu excepția omului, nu continuă să bea lapte după înțărcare, cu atât mai mult – laptele unei alte specii. Acest obicei fiind deprins de curând, cu aproximativ 7000 de ani în urmă (o perioadă relativ scurtă ținând cont de dezvoltarea obiceiurilor firești de consum de alimente).

drinking milk

Vacile produc lapte doar dacă au născut, iar pentru a genera lapte de consum, vacile sunt lăsate fără făt și astfel începe mulsul. Mai mult ca atât, vaca este fertilizată repetat în timp ce ea încă produce lapte, pentru a prelungi perioada de muls și a menține cantitatea acestuia. Asta face ca laptele să fie îmbogățit în exces cu hormoni și factori de creștere destinați pentru stimularea dezvoltării vițelușului în doar un an de zile.

Laptele de vacă este perfect pentru viței, dar nu și pentru oameni – precum și laptele altor mamifere. Cel mai bun lapte pentru bebeluși este laptele matern uman. Laptele de vacă conține mai mult de două ori mai multă proteină și de patru ori mai mult calciu decât laptele uman, ceea ce îl face un combustibil ideal pentru o creștere rapidă a sistemului osos. În comparație, bebelușii umani cresc mult mai lent, și au nevoie de dezvoltarea creierului și a sistemului imun, astfel adecvat și recomandat pentru o creștere sănătoasă fiind doar laptele matern.

 

EFECTELE PRODUSELOR LACTATE ASUPRA SĂNĂTĂȚII NOASTRE

Consumul zilnic al produselor lactate generează riscuri pentru sănătatea noastră, printre care cele mai comune sunt: 

Acneea. Laptele de vacă ne poate crește nivelul de hormoni, ceea ce deseori contribuie la apariția acneei. 

Alergii. Alergiile alimentare provoacă 10% din eczeme și 5% din cazurile de astm. Cei mai comuni declanșatori alimentari pentru eczeme sunt laptele de vacă și ouăle. Alergia la laptele de vacă afectează 2% dintre sugarii cu vârsta sub un an.

Artrită. Produsele din lapte de vacă agravează simptomele pentru cei cu artrită, în timp ce o dietă bazată pe produse vegetale cu conținut scăzut de grăsimi și fără gluten a fost demonstrată ca fiind cea mai potrivită.

Cancer. Dietele occidentale care conțin carne și lactate, zahăr și produse alimentare extrem de prelucrate, pot crește riscul de cancer. Pe de altă parte, dietele pe bază de plante, care includ fibre și antioxidanți, scad riscul acestuia.

Hormonul de creștere. Laptele ridică nivelul hormonului de creștere în corpurile noastre prin stimularea producției sale în ficat. Nivelul crescut al hormonului de creștere poate genera sau contribui la apariția cancerul de colon, mamar și de prostată. De asemenea, poate transforma tumorile preexistente sau benigne într-o formă mai agresivă de cancer.

Cancer de colon. Cancerul de colon este a treia cea mai frecventă cauză de deces prin cancer. Acestuia i-au fost asociați mai mulți factori ce țin de stilul de viață – o dietă ce conține lactate, inactivitate fizică, obezitate și diabet de tip 2.

Consumul de brânză, unt, smântână, înghețată și alte alimente lactate nu numai că mărește nivelul hormonului de creștere, dar și crește riscul de a deveni supraponderal și de a dezvolta diabet.

cascaval blog canva

Cancer mamar. Femeile cu cancer de sân au un nivel mai mare de estrogen și practică de  obicei diete bogate în carne  și produse lactate, care crește nivelul acestor hormoni. De fapt, laptele și produsele lactate sunt principala sursă de estrogeni din dieta noastră.

Cancer de prostată. Doar între 5 și 15% din cancerul de prostată sunt legate de gene,  a și cancerul de sân, majoritatea cazurilor de cancer de prostată sunt cauzate de factori de mediu și / sau de viață. Bărbații care mănâncă multe grăsimi animale saturate (carne roșie, cum ar fi carne de vită, miel și carne de porc, ouă și unt, lapte, brânză și smântână) au un risc crescut de a se îmbolnăvi. Dietele bogate în calciu și proteine provenite din ​​lactate pot, de asemenea, să crească riscul de cancer de prostată.

Boli de inimă. Organizația Mondială a Sănătății leagă apariția bolilor de inimă cu dietele bogate în grăsimi saturate, sare și carbohidrați rafinați, și sărace în fructe și legume. Alimentele bogate în grăsimi saturate includ: plăcinte din carne, cârnați și bucăți grase de carne, unt, ghee, untură, smântână, brânză tare, prăjituri și biscuiți și alimente care conțin ulei de palmier.

Diabet. Expunerea timpurie la proteinele din laptele de vacă a fost legată de diabetul de tip 1. Se crede că anumite proteine ​​găsite în laptele de vacă pot declanșa o reacție autoimună prin care propriile noastre celule imunitare atacă aceste proteine ​​lactate străine, distrugând ireversibil celulele noastre pancreatice producătoare de insulină, ducând astfel la diabet.

Cauzat de obezitate, alimentație precară și lipsa exercițiilor fizice – diabetul de tip 2 poate fi prevenit, o soluție evidentă fiind reducerea cărnii, a produselor lactate din alimentație și creșterea consumului de fructe și legume bogate în fibre, cereale integrale, legume, nuci și semințe.

Intoleranță la lactoză. Intoleranța la lactoză reprezintă o reacție firească și normală a organismului pentru majoritatea adulților din lume.

Sănătate osoasă. Țările în care se consumă multe alimente lactate și proteine ​​animale au cele mai mari rate a fracturilor osoase în rândurile cetățenilor, în special fracturilor de șold.  Produsele lactate nu ne protejează oasele, este doar un mit cu care suntem obișnuiți de mici, laptele de vacă nu este cea mai bună sursă de calciu, spre exemplu susanul conține mai mult calciu decât laptele. 

 

CUM ELIMINĂM EFECTELE NEGATIVIE ALE PRODUSELOR LACTATE

Cu toții am consumat și consumăm produse lactate, fie din plăcere sau din falsul sentiment de beneficiu pentru sănătate. Conștientizarea efectelor acestora ar putea să ne ajute să reducem consumul produselor lactate înainte de a fi impuși de o stare de sănătate precară.

alina ghid sucuri blog

Periodic este benefic să facem câte o cură de detoxifiere bazată pe foame pentru a elimina repercusiunile acestor produse. 

Unii recurg la soluții mai drastice cum ar fi postul pe apa, noi recomandăm să o luați mai încetișor, mai ales dacă nu ați mai avut o astfel de experiență. Începeți cu un program de detoxifiere cu sucuri presate la rece, pe lângă eliminarea toxinelor (în special placa mucoidală formată de caseină- proteina din lapte) acestea vă vor ajuta să îmbogățiți organismul cu vitamine și minerale 100% naturale. Toți clienții noștri care au urmat un program  un program de detoxifiere s-au bucurat de: 

  • Sistem imunitar mai puternic; 
  • Metabolism mai accelerat; 
  • Gândire mai limpede; 
  • Pierdere în greutate;
  • Mai multă energie; 
  • Păr mai sănătos; 
  • Somn mai liniștit. 
  • Ten mai luminos

Pentru ca tu să obții maximum din ce ne oferă natura, noi la Detox Delivery Romania schimbăm rețetele sucurilor la fiecare schimbare de anotimp, astfel le adăptam la fructele, legumele și verdețurile de sezon.  Vezi ingredientele sucurilor  aici  sau află prețul programelor de 3 sau 5 zile pe www.detoxdelivery.ro 

Spune-ne opinia ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *